Stäng meny

Rekordhögt betyg för KIAB

13 december 2016

tummen_upp-2

Under hösten har KIAB genomfört en nöjd-kundundersökning (NKI) för att mäta hur nöjda hyresgästerna är och samtidigt ta reda på vilka förbättringar som kan göras.

Utifrån frågorna i undersökningen, som omfattar Kundvård, Skötsel och Underhåll samt Felanmälan räknar man ut ett så kallat Nöjd kund-index (NKI). KIAB får ett NKI på 81, vilket är det bästa betyget för KIAB någonsin. Det totala NKI-betyget har ökat med 19 betygsenheter sedan år 2008 då betyget blev 62. Vidare får KIAB ett Total Index om 74, vilket är det övergripande betyget på både den fysiska miljön och servicen. Även det ses som ett mycket starkt betyg.

När det gäller Personal Index får KIAB ett betyg om 88, vilket är rekordhögt. Personal Index är ett beräknat medelvärde där frågor som t ex bemötande, servicenivå och möjligheten att få kontakt med KIABs personal ingår. På frågan om hyresgästerna skulle rekommendera KIAB, blev svaret 84, vilket också är ett mycket högt betyg.

Kategorier: Nyhet